Airlie Beach & it`s a small world!

2 september 2012 - Brisbane, Australië

Na een laatste en (te) hevig(e) nacht op Mqgnetic Island was het tijd om weer verder te reizen. Een belangrijke les heb ik ook geleerd, met een lichte kater de ferry op is niet altijd even plezant, maar ik heb me gelukkig sterk kunnen houden :)

Alex, een Duitse kamergenoot reisde ook naar Airlie Beach en stelde me voor om mee te rijden met hem tot daar. Makkelijk en goedkoop vervoer, een betrouwbare kerel, ... Na 4u en lange maar interessante gesprekken zijn we eindelijk op onze bestemming. Ik bedank Alex, wens hem nog het beste met het verderzetten van z`n reis en de wegen scheiden weer.

In m`n hostel besloot ik eerst even op verkenning te gaan, zo zag ik enkele advertenties op het prikbord hangen waaronder ook eentje van ene Wannes uit Belgie, 27j en leerkracht. Ik moest direct denken aan een goede vriend van een vriendin van me, maar dat zal wel niet. Even later ging ik profiteren van het gratis internet bij Peter Pans en ik hoorde om de hoek iemand in het Vlaams skypen. Even een kijkje nemen, was dat toch niet de Wannes Vercauteren die ik voorhad zeker? Heb me even voorgesteld, aan de praat geraakt en de avond doorgebracht met hem en z`n kameraad uit Londen, Jay. Leuk gezelschap, goedkope drank en een wet t-shirt contest later (waar gaat de wereld toch naartoe? :)) het einde van een hele leuke avond.

Wannes en ik hebben beslist om een tijdje samen richting het noorden te trekken, want eerlijk, hoe zuidelijker hoe kouder, hou ik toch niet zo van. Ook leek het me geweldig om op een iets alternatievere en goedkopere manier te overnachten i.p.v. de klassieke hostels. Ik kijk er enorm naar uit, Wannes is een geweldige plezante en positief ingestelde kerel, gaat goed worden!

Enkele zekere tussenstoppen zijn opnieuw Mission Beach en Cairns, maar verder komt er ook wat meer jungle aan te pas. Wie weet zit er zelfs rond begin oktober nog een zeiltrip in tegen vergoeding vanuit Lizard Island tot in Airlie Beach, zou echt een unieke ervaring zijn!

Binnenkort dus meer, voor nu gaan Wannes en ik ook nog proberen ergens een livestream te volgen voor de wedstrijd van Belgie tegen Wales, dat we dan om kwart voor 5 ergens achter een laptop of tv moeten kruipen, nemen we er met plezier bij!

Cheerio

1. Cuva:
    2 september 2012
    Goe bezig lange!
  2. Tim Baelus:
    3 september 2012
    Gert, Kijk zeker eens op http://sports-livez.com/ voor een livestream. Daar vind je er meestal wel terug. Kwaliteit is wel niet TOP...
  3. Gert:
    15 september 2012
    Tim, nog bedankt voor de link! Het was vroeg zo `s ochtends om half 5, maar `t heeft gewerkt!