Goldcoast & Sydney

23 oktober 2012 - Sydney, Australië

Er valt weer heel wat te vertellen na m’n laatste post, ik heb namelijk veel nieuwe plaatsen gezien. Nadat ik voor de tweede keer in Brisbane was terechtgekomen heb ik samen met Daniel geprobeerd om een fatsoenlijke en betaalbare wagen te vinden. Met een gratis verblijfplaats bij m’n voormalige huisgenoten als uitvalsbasis zijn we de ganse dag op weg geweest. Op het einde hadden we goed 15km in de benen en één concrete mogelijkheid gevonden, een 4x4 bij ene Michael. Dit was een Italiaan die samen met z’n Franse vriendin uitgeweken was naar Australië. Alles leek in orde, goede voorwaarden, de prijs, de geschiedenis van de wagen, de testrit, … tot ik Michael ’s avonds nog even sms’te dat ik de wagen nog zeker een laatste keer wou laten keuren. Dat zag hij niet zitten, geen zekerheid dus ook geen aankoop, jammer!

Het aankopen van een Ford Falcon bleek al vlug dezelfde problemen met zich mee te brengen dus besloten we het over andere boeg te gooien. We gingen verder de Oostkust afreizen tot in Sydney, om dan op de één of andere manier in Perth te geraken. Aan de Westkust zitten een pak minder backpackers dus zijn er ook meer mogelijkheden om even te werken. De extra centen zouden altijd welkom zijn maar het is vooral de ervaring die me aanspreekt. Moest het nu niet lukken om ginds aan de gang te geraken, dan reis ik gewoon weer verder.

Na Brisbane volgde Surfers Paradise, net als Cairns eigenlijk een feeststad aan zee, maar nu met indrukwekkende wolkenkrabbers. Na enkele dagen volgde Byron Bay, voor mij zonder twijfel één van de hoogtepunten van m’n reis doorheen Australië. Een neef van me was hier ook al geweest tijdens zijn reis en hij had me op voorhand al verteld dat het de moeite was, en dat bleek ook zo. Naast uitgerekte stranden hebben ze er ook een erg mooi wandelpad langs de oceaan. Je kan kilometers ver zien, bultruggen passeren er rond deze tijd met hun kalf in hun trektocht richting Antartica en als ze dan ook nog eens uit het water opspringen … de moeite, geloof me! :)

Onze volgende tussenstop was Coffs Harbour, waar we besloten maar één nacht te blijven. Het viel wel tegen toen we hoorden dat onze enigste beschikbare bus om 3u ’s nachts zou vertrekken aan de bushalte. Die bus zelf was ook nog eens 1u te laat, daarbij kwam nog een krappe busrit van 8u richting Sydney maar dat was ik allemaal vergeten vanaf het moment dat ik van die bus stapte want wie stond daar: Tine Claes! In Neerpelt gaan we regelmatig samen op stap en om dan mekaar terug te zien aan de andere kant van de wereld, voor mij persoonlijk ook nog eens de eerste bekende na 2 maanden buitenland, erg fijn :) Tine werkt als au pair bij een gastgezin in het noorden van Sydney, geweldige mensen die mij en Daniel prompt 2 overnachtingen bij hen aanboden. Goed geslapen, onze was mogen doen, Sydney verkend met Tine en Daniel, plezante gesprekken, … De laatste avond konden Daniel en ik onze ogen zelfs niet geloven, 3 verschillende soorten vlees waaronder een lamskotelet, groenten en fruit zoveel we wilden! Omdat Jen, de moeder van het gezin, graag pikant at, hebben we ze dan ook een flesje hete chilisaus cadeau gedaan als wederdienst. Ze was er blij mee, geproefd en goedgekeurd tijdens het avondeten! Tine zal het goed hebben, daar twijfel ik niet aan :)

Het weer in Sydney was ik wel niet meer gewend, blij dat ik dit nu binnen zit te typen op m’n bed want buiten is het maar fris. Door de dag zo’n 18 à 19 graden, terwijl de dagtemperatuur voor mij de afgelopen 2 maanden gemiddeld 25 graden was. Morgenvroeg om 7u hebben we een vlucht richting Perth, aangezien accommodatie vinden daar niet het simpelste was, dacht ik dat het wel makkelijker was om nu even m’n blog bij te werken. Niet wetende wanneer ik nog ’s avonds nog eens degelijk internet zal hebben, heb ik er ook voor gezorgd dat ik vanavond nog eens kan skypen met het thuisfront, ik kijk er wel naar uit om na twee weken m’n ouders en broer nog eens te spreken.

Tot de volgende!