Noosa, aan de zonneschijnkust

11 oktober 2012 - Sunshine Beach, Australië

Ik verschoot ervan dat het al zolang geleden was dat ik nog eens iets op m’n blog gezet had, in de tussentijd hadden enkele thuisblijvers mij hierop al attent gemaakt, dus tijd om er iets aan te veranderen.

Het plan om in Brisbane werk te vinden heb ik na 3 weken opgegeven, het zag er echt niet naar uit dat ik iets zou vinden en om dan te blijven wachten, daarvoor ben ik niet tot hier gekomen. Het waren wel fijne weken in die stad, plezante huisgenoten die me overal mee naartoe namen en een vriendin die ik voor Australië in Berlijn had leren kennen bleek een geweldige gids. Na mijn tweede doortocht door Cairns ben ik ook contact blijven houden met enkele mensen uit dat hostel en één ervan was Daniel, een Duitser van 19. We spraken af om een tijdje samen te reizen en nu zitten we beiden in Noosa, een kleine stad ongeveer 3u rijden ten noorden van Brisbane.

Het plan is dat we samen een auto kopen, bij voorkeur een 4x4 en op die manier willen we Centraal- en West-Australië nog verkennen. Aan de westkust zijn er enkele geweldige offroad tracks die je langs de Indische Oceaan tot in Perth brengen, maar die zijn enkel bereikbaar met een 4x4. Moest zo’n wagen te duur blijken, dan is er altijd nog optie 2 in de vorm van een Ford Falcon. We zullen veel kamperen, overnachtingen uitsparen en veel meer te zien krijgen dan dat je op de hoofdwegen blijft. Ondertussen gaan we ook nog proberen om ergens op een boerderij aan de slag te gaan om het reizen te ‘breken’, want voortdurend rondtrekken kruipt echt in de kleren (en in de portefeuille).

Sinds m’n laatste update ben ik ook te weten gekomen dat een goede vriendin van me een tijdje in Sydney als au pair zal werken, zal ook fijn worden om haar eens terug te zien. Binnen een uurtje komt Lynn hier ook toe, Melbourne bleek toch nog iets te fris, aan de Sunshine Coast zal het haar wel beter af gaan. De Belgische delegatie aan de Australische oostkust blijft groeien, Wannes kent zo al 3 mensen die hier binnenkort (of reeds) zijn en ik ken Lynn, Toon en Tine. Een aantal van 8 personen die in België allemaal in een diameter van 20km van mekaar wonen :) Een Belgisch getint Kerstfeest is misschien wel in de maak, we’ll see, fingers crossed...!