Mission(: to the) Beach!

27 augustus 2012 - Wongaling Beach, Australië

Volgende tussenstop, Mission Beach, een ingedommeld stadje op ongeveer 150km ten zuiden van Cairns. We zijn tot hier gekomen met een Greyhound Bus, een beetje hét openbaar vervoer bij uitstek voor lange afstanden Down Under.

Onze bus vanuit Cairns had een uur vertraging, dus kwamen we een beetje later dan verwacht op ons hostel aan. Gelukkig was Woolworths nog open, een beetje vergelijkbaar met de Colruyt bij ons in België, ze ‘proberen’ alles zo goedkoop mogelijk aan de man te brengen. Enkele inkopen gedaan voor de komende dagen door te komen, het was wel een meevaller dat ons hostel ’s avonds nog een gratis bbq aanbood, de eerste honger was gestild!

Ze hebben hier een heel mooi strand, van noord tot zuid loopt het wel ongeveer 40km door, je ziet dan ook praktisch geen enkele Australiër de dag doorbrengen op het strand. Heel vreemd eigenlijk, als je bedenkt dat bij de minste hittegolf het koppen lopen is in Oostende & Blankenberge… In dit hostel zaten we ook met 6 anderen op de kamer, toevallig nog een Vlaamse uit Gent, een Ierse, Zweedse, Engelse (allemaal vrullie :)) en nog twee kerels, allebei Duitsers. Het klikte goed en de avond brachten we dan ook samen door op het terras van ons hostel. Tegenover ons lag er dan ook nog eens een drive-in drankwinkel én ze hadden Stella tegen een ‘redelijke’ prijs naar Australische normen, 15,50 dollar voor 6 flesjes van 33cl, dat ging nog.

Via hen kregen we te horen wat de grootste activiteiten in de buurt waren, skydiven was vrij populair maar voor ongeveer 500 dollar uit een vliegtuigje springen …Ik wacht wel tot in Nieuw-Zeeland :) ’s Morgens deden Lynn en ik een gratis wandeltocht naar een heuvel in de buurt. Bleek dat dit het gebied is van een bepaalde vogelsoort, de Engelse benaming is ‘Cassowary’, een soort Emoe-achtige die groter is dan deze jongen (+- 2m) en die ook nog eens agressief uit de hoek kan komen wanneer hij zich bedreigd voelt, jammer dan ook dat we dat pas te weten kwamen NA onze trip want … Onze wandeltocht door de jungle verliep zonder problemen, mooi uitzicht gehad, een Wallabi gespot. Toen kwam de afdaling, onderweg naar beneden hoorden we op een steile afgrond rechts van ons iets groots door de bossen gaan, takken braken af en ineens kwam er ook een angstaanjagend geluid uit dat we echt niet kenden. Daarbij kwam ook nog eens dat ik de grond voelde trillen telkens die vogel z’n poten op de grond neerzette, dan weet je dat je te maken hebt met zo’n schatje J Lynn en ik dus stilletjes (en vrij snel) weglopen in de afdaling, voor 5 seconden dacht ik even een flink pak slaag te incasseren van een vogel! Nee eventjes serieus, blijkt dat die beestjes echt wel al mensen gedood hebben in het verleden, hun trap is vergelijkbaar met die van een paard plus ze beschikken ook nog eens over een zeer scherpe nagel op beide poten … Vandaag was het markt hier in de stad en er kwam zo’n vogel tevoorschijn, alle locals gingen direct achter een boom schuilen, omdat het dier je dan niet kan bereiken met z’n trap, dat avontuur hebben we ook weer gehad!

In de namiddag even tijd om in de zon te liggen, muziek te luisteren en een rondrit gedaan met iemand van ons hostel om wallabi’s te spotten. Deze diertjes zitten dus echt gewoon in de tuinen en rond de huizen van de mensen hier, met tientallen tegelijkertijd, heuse kuddes van die kleine kangoeroes, heel sjiek om te zien! Nu ben ik bezig met het plannen van de volgende trip, deze zal gaan richting Magnetic Island, ligt op ongeveer 3,5u rijden van hier en het eiland zelf ligt voor de kust van de stad Townsville … Ik ben eens benieuwd!

Tot de volgende, G’day!

1. Emke:
    27 augustus 2012
    Leuke reisverhalen Gert! Een echt schrijftalent ben je!
    Het amusent nog! Dikke kus van Lina x