Bris - Brizzie - Brisbane (2)

17 september 2012 - Red Hill, Australië

Oorspronkelijk had ik mezelf voorgenomen om hier niet snel weer iets neer te typen, maar na afgelopen weekend vond ik het toch nodig om m’n nieuwe ervaringen op m’n notebook te zetten nu ze nog vers in het geheugen zitten. Mijn algemene indruk over Brisbane is weer aangescherpt, na enkele keren verkeerd te zijn gelopen begin ik ook m’n weg hier te kennen.

Ondertussen ook al eens actief bezig geweest in de zoektocht naar werk, rondgevraagd, cv doorgemaild naar de juiste personen, vandaag mezelf ook eens gaan voorstellen in de ‘Brussels Brasserie’ en m’n cv daar ingeleverd, benieuwd of ze nog iets gaan laten weten. De Belgische nationaliteit kan soms toch wel van pas komen! Tot eind september is er hier ook het Brisbane Festival aan de gang, culturele bedoening met allerhande optredens en activiteiten waar best veel volk op afkomt. Zaterdag spraken Lynn en ik af om iets te gaan eten, wat er dan de rest van de avond zou volgen had niemand kunnen voorspellen :)

Terwijl Lynn en ik het festival bezochten en iets aan het eten waren, kreeg ik een berichtje van m’n huisgenoten. Ze vroegen me of ik geen zin had om mee te komen naar een feestje van één van hun vriendinnen, Lynn was natuurlijk ook welkom. Na een heuse zoektocht en enkele keren rondvragen kwamen we dan toe bij ‘Fridays’, een toch wel serieuzer café dan gedacht want met de dresscode die ze daar vooropstelden, kwamen wij natuurlijk nooit binnen in onze korte broek en slippers. Een voorbijganger aan wie we eerder de weg hadden gevraagd zag dat we niet binnen mochten en nodigde ons prompt uit op het vrijgezellenfeest van een vriend van hem. Hij loodste ons de pub ernaast binnen en stelde ons direct voor aan de rest, plezante sfeer, gratis drank en rugby op het scherm, great!

De gratis drank bleef komen maar op een bepaald moment heb ik wel gezegd dat we voor onszelf zouden betalen, Lynn dus even naar het toilet en ik geraakte aan de praat met een iets oudere man die ook deel uitmaakte van het vrijgezellenfeest. Terwijl ik m’n 2 pinten XXXX-bier bestelde nam hij een rode wijn in z’n hand. Hij vroeg wat ik zoal deed in het leven, ik vertelde dat ik van België was, daar was hij dan blijkbaar nog geweest in april, in Ieper nog wel! Hij vertelde dat hij een plechtigheid moest bijwonen voor de Australische gesneuvelden tijdens WO I, ik werd nieuwsgierig en vroeg hem was hij dan deed als job. “Oh, I’m President of the Australian Senate, you know you got the President, the Prime Minister and then you got me, the President of the Australian Senate, it’s such a fun job.” Hèh? Daar sta je dan, in je zwembroek, met een rugzak, t-shirt en vuil vest. :)

“Don’t be embarrassed, please! I love situations and conversations like these.” How shit, wat maak ik hier mee? Komt Lynn erbij staan: Seg Lynn, die man, das de senaatsvoorzitter van Australië, haar blik zegt genoeg. We hadden nog een fijne babbel, vraagt hij opeens nog naar m’n plannen en of ik toevallig niet langs de hoofdstad Canberra passeer. Hij neemt pen en papier, schrijft zijn gegevens op en die van z’n persoonlijke assistente en drukt ons op het hart dat we niet verlegen mogen zijn om te bellen. Hij vindt het geweldig om mensen rond te leiden in Canberra, het parlement, … We zullen dus zien wat dat nog geeft! Uiteindelijk heb ik die man toch maar even gegoogeld toen ik thuiskwam, ik klikte op afbeeldingen en zag hem gewoon naast Obama staan terwijl die in Australië op staatsbezoek was vorig jaar … hèh? :)

Ondertussen heb ik m’n huisgenoten ook al beter leren kennen, ééntje ervan vertrekt jammer genoeg binnenkort. Maddy is overgeplaatst naar de Gold Coast en vindt het makkelijker om zich daar een tijdje te vestigen. Jise is dan al op zoek naar een derde huisgenoot en vandaag kwam Michael langs, iemand waarvan ze dacht dat hij achteraan in de twintig was, maar eigenlijk zag hij er ongeveer 55 uit … dus de zoektocht wordt voortgezet! Jise heeft zichzelf op een soort dieet gezet en kookte vanavond, zo heb ik eens tofoe gegeten en heeft m’n mond in brand gestaan van de Zuid-Koreaanse kruiden, tof! Volgende keer zal ik eens Belgisch koken, soep, vlees en patatten!

1. Wannes:
    1 oktober 2012
    Straf man, schitterend verhaal!
    Keep up the good work en tot de volgende! ;)